BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الخميس، 5 فبراير 2009

اكرهك ولكنك جزء منى!!!!!!


اكرهك ايها الحزن,,,,فأنت من سبب لي معاناتي,,, ورسم لي درب آلامي,,,ولكني اجدك جزءٍ منـي

اكرهك ايها الفرح ,,,,لانك تأخذني الى عالم الاماني,,, والاحلام ,,,,وتزول بلحظات,,,,ولكني اجدك جزءٍ مني وسببٍ لبقائي

اكرهك انت,,,,يامن كنت لي صديق,,, ومن خلفي عدوٍ لي ,,,ولكني اجدك جزء مني ومن ذكرياتـي

اكرهك ايها الماضي بطياتك,,,لانك لم تبقي,,, الا ,,,شبح من احببت ولكني اجدك جزءٍ مني ومن ذاتـي

اكرهك ايها الليل ,,,لانك تستقبلني بأحضانك ساعات ,,, وتدعي القمر لمجالستي ,,,وتستلم وتتركني لضوء شمسِ قاسٍ عليولكني اجدك جزءٍ منـي ومن وقتي

اكرهك ايها الصمت ,,,فأنت من تمحو كلماتي عندما احتاج اليها ,,, وانت من اوصلني الى موتي في عين من احببت ولكني اجدك جزءٍ مني ومن طبيعتي

اكرهك ايها القلم ,,,فأنت من يجبرني على البوح ,,, وانت من عكس شفافيتي بهمساتي ,,, ومن عبر عن مابداخلي بغير أذنٍ منيولكني اجدك جزء مني ومن تلقائيتي واعتبرك سبب عيشي

اكرهك ايها الحلم ,,,فأنت تأخذني الى عالمٍ آخر ,,, وتحقق مالم استطع تحقيقه ,,, وتفاجأني بأنك وهـمولكني اجدك جزء مني لاني آرى فيك طموحي واشعر بسعاده نجاحي

اكرهك ايها الصبـر ,,,فأنت من ربط اسمه بأسم الفرج ,,, واوهمني بأنه دنيا فيها النيل آخر المحطات,,,وصدمني بحدودهولكني اجدك جزءٍ مني لانك تجعلني اواجهه الأخطار واغلب المحن

اكرهك ايها المساحات ,,,لانك مجموعه من السطور الصماء ,,, لاتحتمل حديثي,,, ولاتستقبل كرهـيولكني اجدك جزءٍ مني لان ماكتب بك يحمل مابداخلي...

19 التعليقات:

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

كنت فاكر نفسى انا الوحيد اللى ممكن اكره لكن بعدك عرفت ان الكره ده شى طبيعى جدا

وده اثباتى

http://elham-me2.blogspot.com/

انا باكرهك

التــســـامــح فــى الـــحـــــب يقول...

السلام عليكم اهلا يا استاذه حياه الف سلامه عليكى عرفت ان عندك برد موضوعك ككلمات جميل جدا لكن كمشاعر ممكن تسبب انتحار عشان انتى كدا بتكرهى الطبيعه لاسباب معينه والكرهيه مش حل لازم نرجع نعيش ونحب ويكون عندنا امل فى الله وفى بكره ونتمنالك التفاءول والحب الدائم وحبى الدنيا تحبك يا جميل .... تحياتى يا حياه بامل مشرق باذن الله

القلم السكندري يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
طبيب فقد الامل يقول...

ابدعتى فى كلماتك واختيارك للاسلوب. ولكن الا ترين معى انك ايضا ابدعتى فى اظهار الكره للثوابت الليل الشمس الصمت!! فأنا على النقيض منكى. اعشق الصمت لانه يمنعنى من الخطاء. واعشق الليل لانى اختلى فيه مع نفسى. واعشق الشمس لانها نور الله.
أضاء الله لكى الطريق ورفع عنكى هموم الدنيا

امل الاسلام يقول...

اولا ماشاء الله على الاسلوب الرائع
ثانياليه مش تحولى الكره ده لحاجه ايجابيه يعنى تقولى انا قادره انى اغير الكون من حوليا انا قادره ان اخلى الصمت ده حاجه تانيه والقمر مش يسلمنى لضوء الشمس بكل سهوله
ليه مش توقلى زى مالحاجات دى بتتحدانى وقدرت تكسب عليا انا كمان قادره انى امحيها من على وش الدنيا
وارجو من الله ان لا اكون قد اثقلت عليكى
واتمنى زياره مدونتى المتواضعه وقراءه الرساله التى خرجت من قلبى واتمنى ان تدخل قلبوكم دون حوائل
وتقبلى مرورى

أبو العريف يقول...

جميل قوي اسلوبك والله العظيم بس ليه التشاؤم

صفــــاء يقول...

.
الكراهيه
كلمه صعبه اوى وقاسيه جدا
وانت أسرفت فى أستخدامها بكثرة
ولا شئ منهم يستحق الكراهيه فهم ما ظلموكى
فالحزن والفرح والصديق والماضى والليل والصمت والقلم والحلم والصبر والمساحات
لم أجد منهم أو فيهم ما يستحق كل هذا الغضب عليه
لكنها مشاعرك وبالتأكيد لديك ما يبرر غضبك عليها فى ذلك الوقت

تحياتى لك
.

رحله احزانى يقول...

اكرهك ايها الصبـر ,,,فأنت من ربط اسمه بأسم الفرج ,,, واوهمني بأنه دنيا فيها النيل آخر المحطات,,,وصدمني بحدودهولكني اجدك جزءٍ مني لانك تجعلني اواجهه الأخطار واغلب المحن

تسلمى حياه كل دا كره طيب بتحبى ايه ههههه
تحياتى ليكى

سندريلا يقول...

اسماء واحلام فى وجدانى/ انا مش اقصد الكره هو الكره وعلى فكره الى بيحب مش بيكره


تحياتى/ سندريلا

سندريلا يقول...

شكرا فيك يا استاذ التاسمح فى الحب بس تقريبا الرد ده جى عندى غلط

سندريلا يقول...

القلم السكندرى/ شكرا ليك واكيد سعيده بمرورك

سندريلا يقول...

طبيب فقد الامل/شكرا ليك ولدعائك وامين انا وانت وكل المسلمين وشكرا ليك ولمرورك

سندريلا يقول...

ابو العريف/ممكن يكون كان مجرد وقت


تحياتى لك/سندريلا

ذو الوجه المبتسم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
اسمحى لى بدخول مدونتك الحزينة
ايه يابنتى الحزن ده كله
حتى كمان عنوان مدونتك حياة بلا امل
ليه ده كله .. ليه ده كله
اسف لو تزعلى منى
الحياة مش حزن بس
ولا حتى فرح بس
عيشي حياتك كما ينبغى
ابتسمى
احبى
اعشقى
احزنى
عيشيها بكل ما فيها
طولت عليكى
بس بجد باكررررررررهـه
مش باحب الحزن
تقبلى تحياتى

التــســـامــح فــى الـــحـــــب يقول...

السلام عليكم اعتذر يا استاذه هو فعلا رد خاطى احياكى على اختيار موضوعاتك القيمه وكلاماتك المعبره واحساسك المرهف واتمنالك التوفيق الدائم باذن الله واشكرك على تواضعك وردك على ردى المتواضع ... تحياتى ليكى يا استاذه

سندريلا يقول...

التسامح فى الحب /شكرا ليك وعلى اهتمامك واتمنالك الخير



تحياتى لك/سندريلا

سندريلا يقول...

رحله احزانى/ على فكره انا بحب كل حاجه فى الدنيا بس المشكله ان الناس هى اللى بتكرهنا فى الدنيا

سندريلا يقول...

الوجه المبتسم/اولا انا سعيده بمرورك مدونتى
وسعيده برايك جدا واكيد هعمل بيه اكيد


تحياتى لك/سندريلا

سندريلا يقول...

امل الاسلام/ اكيد سعيده بمرورك واكيد كرمك افادنى واكيد هزور مدونتك



تحياتى لك/ سندريلا